Skandal


Faza posuđivanja umjetničkih stilova, neizbježna kod svakog početnika, primicala se kraju. Dalí je odjednom osjetio snažan poticaj da stvara djela pretrpana suvremenim seksualnim simbolima. Slike koje su potom nastale, primjerice Med je slađi od krvi (1926.) i Pogrebna igra (1929.) na kojoj je prikazan lik zaprljan izmetom, izazvale su skandal u Barceloni i podigle obrve nadrealista u Parizu. Dalí je tek ušao u dvadesetu, ali je zrelost njegovih djela postala sve očitija.

Unatoč skandalu koji je pratio njegovo ime, katalonski kritičari su bili oduševljeni, nestrpljivo očekujući da nova zvijezda slikarstva popularnošću osvoji velikog susjeda – Francusku. Jedan od kritičara je napisao: “Rijetko koji mladi slikar iskazuje toliko samopouzdanje kao Salvador Dalí, sin grada Figuerasa.”

Skandal je privukao nadrealiste, koji su se zainteresirali zbog njegove ekstravagantne osobnosti i njegovih neobuzdanih djela. Poduzetnik Camille Goemans poslao je Dalíju 3000 franaka za tri slike, koje je umjetnik mogao sam izabrati te je izjavio da će sve njegove radove izložiti u svojoj pariškoj galeriji.

Kruna svega bio je događaj, koji će u potpunosti promjeniti Dalíjev život; bila je to zabava na kojoj su, među ostalima, bili vodeći nadrealisti, Luis Buñuel, René Magritte i što je najznačajnije Paul Éluard u pratnji supruge Gale.

Pogrebna igra
1929. Pogrebna igra

Med je slađi od krvi
1926. Med je slađi od krvi